Woningcorporaties

Woning-
corporaties

De slimme softwareoplossingen van Springleaf
Consultancy kunnen uw woningcorporatie helpen.

Loopt de werkdruk op door het verwerken van intakeformulieren van nieuwe huurders, het boeken van inkoopfacturen of het verwerken van automatische incasso’s? Hebben uw medewerkers te maken met steeds meer taken? Ontstaan er achterstanden in het administratieve proces?

Door de inzet van procesoptimalisatie, RPA en Intelligente Automatisering zijn we in staat om snel en effectief uiteenlopende administratieve processen te automatiseren. Bovendien hebben we in onze RPA-bibliotheek de blauwdrukken van geoptimaliseerde processen (robots) voor u klaarstaan. Deze robots kunnen de gewenste gegevens automatisch verwerken. En dat zonder dat uw medewerkers op een knop hoeven te drukken.

Samenwerking mens en robot

Procesoptimalisatie

Springleaf Consultancy begeleidt, indien gewenst, het hele proces om de procesoptimalisatie, RPA en intelligente automatisering stevig in uw woningbouwvereniging te verankeren. We ontzorgen u en bieden maatwerk. Onze werkzaamheden stemmen we op uw wensen af:

  • RPA Quickscan: welke processen zijn geschikt voor RPA?
  • Ontwikkelen RPA robots geschikt voor CORA processen.
  • RPA Roadmap: hoe te starten met RPA?
  • Borgen RPA in organisatie: coaching en training medewerkers.
  • Opzet Center of Expertise: nazorg door Springleaf Consultancy.
  • Nazorg geoptimaliseerde processen middels een servicecontract.

Waarvoor kunt u RPA en intelligente automatisering inzetten?

Voorbeelden van geoptimaliseerde processen bij woningcorporaties:

  • Adverteren verhuurbare objecten
  • Verwerken inkomende mail
  • Inlezen bankafschriften
  • Boeken inkoopfacturen
  • Verwerken huuropzeggingen
  • Herstel complexnummers
  • Opstellen Inleesbestand serviceobjecten
  • Koppelen inspectiedocumenten

Slimmer werken door RPA

Met onze ‘slimme software’ kunnen medewerkers zich richten op de (potentiële) huurders. Door de inzet van onze robots hoeven repetitieve administratieve handelingen niet meer handmatig uitgevoerd te worden. Dit leidt niet alleen tot slimmer en efficiënter werken (kostenbesparing). Ook is het een manier om de tevredenheid van medewerkers én klanten te verhogen.

Klantgericht werken

Woningbouwverenigingen zijn klantgericht. Huurders staan centraal in de dienstverlening. Met onze oplossingen vinden administratieve handelingen snel, stabiel en foutloos plaats. Bovendien slapen robots nooit. Zo hebben medewerkers hun handen vrij voor de huurders zelf.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op

Repetitieve administratieve handelingen niet meer handmatig uitvoeren